Závisí výše platu na KPI?2 min read

2 min read

V našem výzkumu na platy jsme přišli na zajímavé souvislosti v platových podmínkách pracovníků v online branži – mimo jiné jsme se cca 700 respondentů ptali na to, jestli mají v rámci svého zaměstnání nějaké klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) a všimli jsme si několika spojitostí.

Podívali jsme se na jednotlivé pozice uchazečů a jejich průměrný plat (brali jsme v potaz jen ty, kteří pracují alespoň 30 hod měsíčně). Z výsledků vyplývá, že zaměstnanci bez nastavených KPIs mají průměrný plat 40 600 Kč, zatímco ti s KPIs 51 500 Kč (hrubého včetně bonusů). Může se zdát, že je to dané tím, že pozice s KPIs jsou celkově vysoce hodnocené, kdy plat je podmíněn dobrými obchodními výsledky a je snadno měřitelný (obchodní pozice, výkonnostní marketing apod.). Když se ale podíváme na jednotlivé pozice, ukážeme vám, že to tak úplně není:

Co z toho plyne? V první řadě to, že v e-commerce výše platu opravdu závisí na KPIs. Je tedy ve vašem zájmu je mít nastaveny a nemusíte se jich bát. Neznamená to, že se budete muset udřít, ale že prostě výsledky vaší práce jsou měřitelné a náleží vám za ně odměna. Někdy si je i zaměstnanci na začátku spolupráce nastavují sami. Průměrně mají podle našeho měření pracující s jasně danými klíčovými ukazateli o 27 % vyšší plat.

I pro zaměstnavatele je to výhodné – rádi vás zaplatí, protože jasně vidí v číslech, že si na sebe vyděláte a podílíte se na obchodních výsledcích firmy. Slouží to tedy jako dobrá motivace pro obě strany.

 

Mariana Grušová

Mariana má zkušenosti z médií, PR a marketingu, nejvíc jí ale baví copywriting a sociální sítě. Pro Online People tvoří obsah a také hledá nové talenty v online marketingu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Povinné položky označeny *.