Fotografie: GotCredit via

Tahák pro HR specialisty

Skvělí personalisté disponují mnoha vlastnosti a dovednostmi. Některé by měly být jejich přirozeností, jako komunikativnost, společenskost nebo jistá dávka empatie, jiné lze získat praxí, osobním rozvojem, chybováním. Ať už se ale jedná o HR specialistu-začátečníka, nebo o odborníka s mnohaletými zkušenostmi, jsou činnosti, které vykonává v rámci své pracovní náplně opakovaně. Připravili jsme pro vás jejich seznam. Díky němu si budete vždy jisti, že jste na nic důležitého nezapomněli.

pripravasipkaoslovenisipkavybersipkapecesipkas

I. Příprava

Toto je první a nejzásadnější krok, který by neměl zahrnovat jen známé „seznámení se s pozicí“, „seznámení se s týmem“ nebo „stanovení termínů“. Osvěžte si, jaká je firemní strategie a kultura a jestli nedošlo k zásadním změnám v občanském zákoníku či zákoníku práce. Vyhnete se tak nevhodným formulacím v inzerátu nebo diskriminačním otázkám na pohovoru, zároveň budete schopni uchazečům fundovaně odpovědět.

priprava

II. Oslovení

Způsob oslovení kandidátů má přímý vliv na jejich kvantitu a kvalitu. Zamyslete se, jestli je váš kandidát zástupcem generace X, Y, Z, introvert/extrovert, kde se pohybuje, jaké jsou jeho koníčky apod. Podle toho vyberte vhodný komunikační kanál a najděte způsob, jak ho zaujmout. Žijeme v době internetu a sociálních sítí, sdílení informací nikdy nebylo tak snadné, rychlé a levné. Využijte šanci, zejména při obsazování online a e-commerce pozic.

osloveni

III. Výběr

Začíná tvrdá práce – třídíte životopisy a motivační dopisy, běháte po pohovorech a rozhodujete se, který z uchazečů je číslo jedna, číslo dvě, číslo tři, … Snažíte se číst mezi řádky, zároveň mít neustále na paměti, jaké vlastnosti a dovednosti nesmí vybranému kandidátovi chybět a co mu můžete (s klidem) odpustit. K tomu patří i dobré plánování nebo zaslání odmítnutí nevyhovujícím uchazečům.

vyber

IV. Péče

Máte ve firmě ne/povinná školení, kterých se musí/může nový zaměstnanec zúčastnit? Absolvujete s kolegou/kolegyní „představovací kolečko“, aby poznal/a tým, vaši společnost, jak to u vás chodí? Poznačte si jednotlivé body adaptačního procesu a připište si k nim konkrétní termíny. Přesvědčte se, že vše běží, jak má, a že nejsou žádné nejasnosti, otázky nebo negativní dojmy. Nepodceňujte ani další, postadaptační péči a pokud to patří k vaší práci, dále zaměstnance vzdělávejte, hodnoťte a odměňujte.

pece

Chcete víc?

Stáhněte si zdarma kompletní seznam činností moderního personalisty v podobě Checklistu pro HR specialistu, a to včetně podbodů a možnosti jejich odškrtávání.

OP_CHLpHRs_11042016_u1 OP_CHLpHRs_11042016_u2

Ilustrační fotografie: GotCredit via Compfight cc

Magdaléna Kypus

Magdaléna má zkušenosti s marketingem, marketingový výzkumy a copywritingem. V minulosti se aktivně podílela na vyhledávání a náboru nejen IT zaměstnanců.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Povinné položky označeny *.