Proč očekávat růst poptávky po pracovní síle v e-commerce1 min read

1 min read

Počet českých e-shopů se neustále zvyšuje, přestože nárůst již není tak dramatický jako dříve. V současnosti je na trhu více než 37 000 e-shopů, což je asi o 2 000 více než v roce 2013, a odhad jejich tržeb za loňský rok se dle informací Asociace pro elektronickou komerci pohybuje kolem 68 miliard Kč.

I v letošním roce se předpokládá růst, a to nejen v počtu e-shopů, ale i v hodnotách jejich tržeb.

Z průzkumu společnosti Acomware s názvem Jak vidí e-shopy rok 2015, kterého se zúčastnilo 193 českých e-shopů, například mimo jiné vyplývá následující:

  • Nárůst tržeb očekává 90 % e-shopů, tedy o 9 % více než v předchozím roce.
  • 67 % e-shopů bude letos více investovat, nejčastěji do online marketingu, e-mailingu nebo optimalizace webu. 16 % plánuje navýšit investice dokonce až o více než 30 %.
  • 23 % e-shopů považuje za svoji největší slabinu úzký tým lidí, 9 % málo prodejen, 4 % zákaznické služby. Blíže dané slabiny ilustruje obrázek výše.

Obrázek č. 1: Největší slabiny e-shopů
ACW_nejvetsi_slabiny_eshopu_f
Zdroj: Průzkum Jak vidí e-shopy rok 2015 společnosti Acomware

Informace z průzkumu nás vedou k závěru, že poptávka po pracovní síle v e-commerce poroste.

Fotografie: gadl via Compfight cc

Magdaléna Divišová

Magda se pohybuje v e-commerce více přes osm let. Dříve vedla marketing online agentury, nyní se v rámci Online People soustředí na strategický rozvoj a hunt C-level pozic v rámci online a ecommerce Napište jí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Povinné položky označeny *.