1 / 2 Eva Jenkins: „MILVAI je startup se zázemím silné společnosti.”

Rostoucí mezinárodní e-shop zaměřený na bytový design, hobby a životní styl. To je Milvai. Projekt společnosti Tarsago Media Group, která byla založena v roce 2013 v Polsku a postupně se rozrostla do dalších pěti zemí – do České republiky, Maďarska, Rumunska, Slovenska. A nyní expanduje i do Velké Británie, kde zakoupila značku minerální kosmetiky Sampure Minerals, se kterou má do budoucna velké plány.

Tarsago se věnuje marketingu v oblasti B2B i B2C (např. v Polsku disponuje databází s až 1,5 milionem emailů, která stále roste), dále vydávání magazínu, v České republice je to hobby magazín Receptář a spravuje internetový portál iReceptář s milionovou návštěvností za měsíc. Největší záběr má však stále direct mailing a to ve všech zemích, ve kterých Tarsago působí.

V současnou chvíli nabízí Milvai pozici webmastera, což je příležitost pro někoho, kdo by se rád podílel na novém, dynamickém projektu a stal se součástí skvělého ecommerce týmu. V Milvai jsou dveře otevřené.

Než se začneme více bavit o projektu Milvai, pojďme představit osobu, která stojí v jeho čele, ecommerce manažerku Evu Jenkins, se kterou jsme si příjemně popovídali v Karlíně, kde Milvai sídlí.

Evo, vy jste nastoupila do projektu Milvai před rokem, můžete se nám představit a říci, jak jste se dozvěděla o pozici v Milvai, proč právě tento projekt a jak vás ovlivnily vaše zkušenosti ze zahraničí?

Já vidím sebe sama jako projekťačku, která se snaží porvat s jakýmkoli problémem 🙂 Žila jsem deset let ve Velké Británii a to mě ovlivnilo zásadně. Zpět v České republice jsem od roku 2015. Ve Velké Británii jsem se dostala od provozní, přes event managera až do ecommerce, což byla obrovská náhoda, za kterou jsem stále velmi vděčná. Pro VašeČočky.cz jsem vytvořila analýzu trhu ve Velké Británii, dohodli jsme se na spolupráci a já je překlopila do britské podoby. Byla jsem zodpovědná za zákaznický servis všech zemí, věnovala jsem se však i marketingu, zpočátku také balení čoček. Byla to náročná práce, kterou jsem dělala necelé tři roky. Naučila jsem se ale tolik, co se jiní nemají možnost naučit za dvakrát tak dlouhou dobu. Poté jsme se s manželem rozhodli pro návrat do České republiky. Potřebovala jsem změnit prostředí a přišel Milvai.

img_0630-1

Proč tedy Milvai a jak probíhalo výběrové řízení?

Věděla jsem, že chci dělat v ecommerce a chtěla jsem si dobře vybrat. Znala jsem práci Online people a nějakou dobu sledovala jejich web, kde jsem našla inzerát na ecommerce manažera pro Milvai. Když jsem si četla náplň práce a požadavky, věděla jsem, že ta pozice je přesně pro mě. Propojila se v ní láska ke krásným věcem s vášní pro ecommerce. Já mám ráda hezké věci, oni potřebovali zkušenosti se zahraničním trhem. A už od prvního setkání s Pavlínou z Online People až po pohovory tady v Tarsagu, do sebe vše neuvěřitelně zapadalo. Bylo to velmi přirozené a věřím, že to tak mělo být. Absolvovala jsem tři kola pohovorů a do 14 dnů jsem nastupovala. O dva dny později už jsem letěla za šéfem do Varšavy.

Představte nám Milvai, o jaký projekt se jedná, jak vznikl a co za ním stojí?

Milvai vznikl před třemi lety v Polsku. Tarsago mělo obavy, že by do budoucna mohl direct mailing upadat, a proto se firma rozhodla spustit nový projekt v oblasti ecommerce a využít dosavadních znalostí. Zde se tedy odráží historie direct mailingu. Celý projekt začal v Polsku před třemi lety a v Čechách se e-shop spustil před dvěma lety.

Milvai je mezinárodní e-shop, který se zaměřuje na prodej homedecoru a designu. Máme v portfoliu doplňky do bytu, dárkové zboží, různé vychytávky do domácnosti a drobný nábytek jako židle, taburetky apod. Fungujeme částečně na bázi kampaní, které trvají v rozmezí jednoho až dvou týdnů a vybíráme do nich nejnovější trendy. Rádi bychom se stali synonymem místa, kam lidé půjdou nakoupit, když si budou chtít zvelebit bydlení.

Můžeme tedy říci, že současný koncept, který tu pod vaším vedením vznikl, teď překlápíte do další zemí?

Ano, dá se to tak říci. Mým úkolem bylo spustit nový e-shop a to se nám podařilo.

Můžete tedy zpětně zhodnotit uplynulý rok a co před vámi stálo za úkoly?

Stála přede mnou obrovská výzva. Převzala jsem projekt po někom, kdo neměl v ecommerce velké zkušenosti. Nastoupila jsem do „rozjetého vlaku”, který bylo nutné znovu a správně nastavit. Měla jsem za úkol dotáhnout spuštění nového e-shopu. Nastavovala jsem nově všechny komunikační a marketingové kanály, projektový management, plánování kampaní, plán contentu, sociálních médií a samozřejmě vývoj. Bylo to velmi náročné, ale stojí za námi obrovský kus práce. Má výhoda je také v tom, že mám při stanovení tohoto konceptu a sestavení týmu volnou ruku. Rozhodně zde ale zužitkovávám všechny své pracovní zkušenosti.

Jaké úspěchy za vámi stojí a jaké máte plány do budoucna? Kde vidíte Milvai za rok?

Podařilo se nám postavit celý projekt na nohy, přestěhovat centrální sklad z Polska do Čech a tím zlepšit logistiku, což je obrovské plus pro zákazníky. Hodně jsme se zaměřili na zákaznický servis, kde máme nového člověka, který se věnuje ČR i SR. Zde vidím velký pokrok. Stále rozšiřujeme a rozšířili jsme tým také o nákupčí a další lidi. Podařilo se nám nastavit model, který teď překlápíme do dalších zemí. Před půl rokem jsme spustili projekt Milvai na Slovensku a začátkem prosince budeme spouštět projekt v Maďarsku, pro který budeme mít novou posilu v týmu. Zahraniční prostředí je u nás opravdu velkou výhodou. A Milvai za rok? Spuštění ve všech pěti zemích, optimalizace backendu i frontendu, v rukávu máme nový redesign webu, několikanásobný nárůst objednávek. Za rok jsme vyrostli o více než 5000 % a do příštího roku očekáváme alespoň pětinásobek obratu na zemi. Spuštění e-shopu v Rumunsku a uvažujeme i o dalších zemích. V neposlední řadě budeme stále posilovat náš tým.

Vraťme se teď zpět k samotnému e-shopu. Jaká je vaše cílová skupina? Řekněte nám, Evo, něco o aktuálních kampaních, co vaši zákaznici mohou na webu momentálně najít?

Naše cílovka jsou z 80 % ženy, se středním nebo vyšším vzděláním a příjmy. Věkově se pohybují od 25 do 45 let, ale hýbe se to na obě strany. Nezapomínáme ani na muže. Přestože jsou naše cílová skupina především ženy, muži e-shop navštěvují za účelem nákupu dárků pro své drahé polovičky. Najít tam mohou třeba pánské kožené tašky a další věci pro ně samozřejmě chystáme. O e-shopu: jak už jsem zmiňovala, nabízíme různé doplňky do bytu, věci do kuchyně, najdete u nás velký výběr dárkového zboží. Zmínit mohu třeba dánskou značku Eva Solo, která designuje minimalistické termosky a karafy, které vám zpřijemní každodenní fungování. Velmi populárním produktem byly plecháčky Mumínků, které se skoro všechny vyprodaly. Na Vánoce se však budou vracet a jejich kolekce se rozšíří. Zapomenout nemohu ani na svítidla. Oblíbené jsou tzv. „cotton balls”, které příjemně doladí váš interiér. Pro zákazníky připravujeme kompletní looky a v tom je podle mě ta síla Milvai. Lidé u nás nebudou muset tápat, co je trendy, my jim to představíme. Fungujeme jako inspirace.

Na co se mohou vaši zákazníci do budoucna těšit? Jaké atraktivní produkty na ně čekají?

Určitě bych ráda zmínila, že pravidelně navštěvujeme designové veletrhy, kde nejpřednější světoví designeři představují novinky. Výhoda těchto veletrhů spočívá v tom, že má člověk možnost prohlédnout si celou kolekci produktů na vlastní oči, zkontrolovat jejich kvalitu a domluvit se na příznivých cenách. Nejzajímavější jsou pro nás dva veletrhy – a to Ambiente ve Frankfurtu a MAISON&OBJET v Paříži, který jsme nedávno navštívili. Bylo zde mnoho společností s úžasnými věcmi z Belgie, Holandska, Dánska a Skandinávie. Doplňky ve skandinávském stylu jsou stále velmi populární. Objevili jsme tam například značku Decostar, která nabízí vánoční dekorace, či švédskou Eight Mood, která má různé kolekce a opravdu to umí. Spouštět budeme kampaně populárních značek House Doctor a Bloomingville. V současnou chvíli řešíme především blížící se období Vánoc. Pro zákazníky připravujeme speciální vánoční shop s rozcestníkem, kde si budou moci vybrat všechny dárky, a další věci na jednom místě. Pro to momentálně zpracováváme podpůrný marketingový plán.

Jak je to s vámi a s konkurencí, jak ji vnímáte? Například Bonami.cz se teď chce více zaměřit na nábytek. Trh s nábytkem má v Česku hodnotu zhruba 35 mld. Kč, z čehož podíl on-line obchodů je necelých 10 %, tudíž zde vidí obrovský potenciál. Chystáte se váš e-shop také významně posílit v oblasti nábytku?

Nabízíme stoly, židle, taburetky a další drobně věci, do velkých kusů nábytku se nyní pouštět nebudeme. Chceme se zaměřit na hezké a kvalitní věci, rozšířit naši nabídku, zlepšit logistiku a věnovat se zatím tomu, co děláme, a dělat to dobře. Tento segment ale stále roste a do budoucna to nevylučujeme. Oproti konkurenci máme zatím mezery na sociálních sítích. Máme ale člověka, který na tom intenzivně pracuje. Nově jsme rozjeli instagram, kde nám rostou followers každým dnem. Máme také skvělý blog a content nás hodně baví. Vše je před námi, posouváme to dál a to je super.

Chcete vědět více o hledaných pozicích, jaké pracovní prostředí má ráda Eva Jenkins a jakým lidem dává při náboru talentů přednost?

Sledujte nás a nenechte si ujít druhou část našeho článku o Milvai.

Petra Brabencová

Petra má zkušenosti z marketingu, blízká je jí ale také oblast lifestylu a designu. Své nápady a dovednosti nyní využívá ke koordinaci eventů a při tvorbě obsahu nejen na poli vzdělávání.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Povinné položky označeny *.