Emailing 2020 očima Online People5 min read

6 min read

Dopolední přednášky se nesly v duchu trendů a budoucnosti oboru. Alex Ilhan z EmailonAcid, který se sám přezdívá “proud emailgeek”, říká, že nejvíce investic současnosti jdou do technologií, ne do designu.

„Tři klíčová témata budoucnosti budou dostupnost, AI (umělá inteligence) a interaktivní obsah.“, Alex Ilhan z EmailonAcid

Velké světové značky jako Nike už interaktivní obsah a CSS animace využívají, u nás jsme v tomhle směru ještě trochu pozadu. Největší český poskytovatel internetu Seznam.cz zatím tento obsah nepodporuje. A to ještě stále průměrná databáze emailů v českém eshopu má adresu @seznam.cz v 60 % případů.

Frank Strzyzewski z XQueue také uvádí interaktivní obsah a AI a zároveň tvrdí, že personalizovaný obsah jako oslovení křestním jménem je jednoduché a levné řešení, které pomáhá dosahovat lepších výsledků. A co hodně probírané GDPR? Podle Franka může být řešení v blockchainu, který zároveň může chránit uživatele.

Dalším probíraným trendem budoucnosti jsou e-maily pro zrakově postižené. E-mail se nemusí zdát jako problém, ale 5 % světové populace má potíže se zrakem. Do budoucna to bude určitě velké téma a již dnes je potřeba pracovat na vhodných inovacích. Firmy by měly myslet i na tyto handicapované zákazníky, jinak by mohly přicházet o tuto cílovou skupinu.

Jak funguje e-mailing s využitím cloudu dnes?

Pánové z Exponey nám na svém workshopu ukázali, jak lze na cloudu vytvářet predikce pro rozesílání. Dá se vypočítat, jestli mají příjemci zájem o emaily, jak je motivovat ke koupi, jejich nákupní historii apod. Predikce vypočítá, jaká je šance otevření e-mailu, který mu pošleme. Když je pravděpodobnost otevření mailu menší než 10 %, nemá cenu dotyčnému e-mail posílat. Zajímavé je, že na otázku do publika, kdo využívá dynamický čas rozesílky, se zvedlo jen pár rukou. Podle Petera Gábriše z Exponey. se vyplatí otestovat víc faktorů, které ovlivňují vhodný čas otevření. Zároveň všechny faktory, která mají vliv na otevření, jsou “country specific”

Automatizace jsou více než jen přání k svátku aneb začněte s multichannel marketingem

Jakub Stupka z Ecomail.cz nám zase na workshopu prozradil něco o automatizaci.

„Když se dobře nastaví, ušetří nám spoustu práce. Základem je zachytit zákazníka ve správném čase, když provedl nějakou aktivitu na webu.“, říká Stupka.

Obecně mají automatizované e-maily mnohem lepší open-rate. Co je ke spuštění automatizace potřeba za data? Podle Jakuba je dobré mít na jednom místě nové kontakty, informace o objednávkách a pohybu zákazníků. na webu podle trackovacího kódu. Dál doporučil různé triky – používat xml feed jako šablony už s veškerými daty, získávání kontaktů přes Facebook nebo v mrtvějším období na e-shopu dát odkaz na přihlášení přímo na homepage.

Pár praktických tipů pro chytrý mailing z Xqueque a Etnetery

Ve workshopovém sále jsme se podrobněji podívali pod pokličku nástrojů od XQueue – Maileon a AdressCheck. Určitě stojí za pozornost, velmi podrobně totiž analyzují doručitelnost mailů a dokáží účinně eliminovat bounce rate.

Pavel Pola z Etnetery pak představil, jakým způsobem nastavili mailing pro klienta, který spravuje tolik zemí, že reálně rozesílá denně hned 14 kampaní. Řídí se heslem “proč vymýšlet vymyšlené” a do modulárních šablon tahají data přímo z Google Spreadsheets, do kterých mají přístup všichni copywriteři z jednotlivých poboček klienta, takže mohou velmi snadno lokalizovat kampaně v dostupném nástroji, se kterým umí každý. Jak prosté!

 

Nezapomínejte na brand

Marek Říha nás po dni nabitém hi-tech mailingovými strategiemi mentálně vrátil ke kořenům a přiměl nás se zamyslet nad tím, jak ve svých prodejních produktových mailech komunikujeme brand. Opakoval osvědčenou pravdu, že každý, kdo to se svým brandem myslí vážně, by si měl najít čas a opravdu si na papír sepsat vše klíčové, co se k jeho značce pojí (Co slibujeme? Co je naše výhoda? Proč jsme jedineční?).

„Zní to jako klišé, ale ruku na srdce – kdo z vás to opravdu udělal?“, vyzývá Říha.

Panelová diskuse: oříšky, granule a móda – co mají společného?

Oficiální program zakončila panelová diskuse mezi Tomášem Haškovce (Spokojený Pes), Milanem Polákem (Different) a Dominikem Píchalem (Grizly). Všichni se shodli, že emailing patří k jejich nejsilnějším kanálům, konkrétně 18 % u Grizly, 14 % u Spokojeného Psa a 17 % u Different. Spokojený Pes zvýšil konverzní poměr svých emailů mimo jiné tím, že 60 % obsahu tvoří personalizované produktové kampaně šité na míru zákazníkovi, ⅓ pak tvoří relevantní neprodejní obsah. Milan Polák také nastínil specifika fashion trhu v Rumunsku a nutnosti důsledně dbát na přesvědčení zákazníků, že nejde jen o napodobeniny značek, což je nešvar v tamních končinách velmi rozšířený.

Menu pro e-mailingáře a filosofické debaty

Nakonec jsme se přesunuli na afterparty, kde jsme rychle překonali počáteční zklamání, že k večeři nejsou zavináče. Všude se rozezněly vášnivé debaty o budoucnosti e-mailingu, o peer-to-peer uchovávání dat, o tom, jak se tento vývoj legislativně podchytí.. Zkrátka ochytřování pokračovalo až do pozdních večerních (či brzkých ranních) hodin.

 

Pokud jste se nezúčastnili, příští ročník si nenechte ujít.

Online People

Jsme tu proto, abychom Vašemu online podnikání pomohli najít nejlepší lidi na trhu. Pomáháme malým, středním i velkým e-shopům bez rozdílu. Rádi pomůžeme i Vám.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Povinné položky označeny *.