2 / 2 Eva Jenkins: „MILVAI je startup se zázemím silné společnosti.“

V minulém díle rozhovoru s ecommerce manažerkou Evou Jenkins jsme Vám představili Milvai – rostoucí mezinárodní e-shop zaměřený na bytový design, hobby a životní styl, projekt společnosti Tarsago Media Group, který vznikl před třemi lety v Polsku. Dozvěděli jsme se, jak se e-shopu daří, co do budoucna chystá nebo na co se mohou zákazníci v nadcházejících měsících těšit. Přejděme nyní k náboru talentů. Řekneme si něco o hledaných pozicích, o týmu Milvai, jak by mělo vypadat příjemné pracovní prostředí nebo jaký má Eva názor na dnes tolik řešený home office.

Evo, jak vypadá váš typický pracovní den a jak by měl vypadat ten ideální? Co vás na vaší práci baví nejvíce? 🙂

Prý dostaneš tolik emailů, kolik jich odešleš, ale u mě je to mnohonásobně více. Denně mám v poště stovky emailů. Pokud jde o typický den, v pondělí mámě běžnou poradu, jinak řeším emaily, strategické plánování, mnoho schůzek, ať už externích nebo s mým týmem. Věnuji se také zákaznickému servisu, na který klademe velký důraz. Máme nové lidi v týmu, takže společně analyzujeme hovory, řešíme, co bychom mohli zlepšit. Trávím v práci opravdu hodně času, ale vím, že je to potřeba a vrací se nám to zpátky. Přesto se snažím udržet si určitý balanc. To je velmi důležité. A ideální pracovní den je nemít v poště tolik emailů a více se soustředit právě na marketing a plánování. Co mě baví nejvíce, nedokážu říci, baví mě vše. Ale protože už jsem řešila strategické plánování, logistiku, zákaznický servis, finanční systémy atd., tak ideální den by pro mě byl, mít k ruce Magento developera, který by všechny nápady, které nosím v hlavě, přeměnil v realitu. To by bylo vážně skvělé. Takže pokud to teď čte nějaký Magento developer a říká si, na tomto projektu chci dělat, ať neváhá a určitě se nám ozve. Stačil by nám i šikovný PHP vývojář, kterého bychom si už vychovali „in house”. To by bylo asi ideální řešení.

To znamená, že mimo webmastera pro váš e-shop uvažujete i o otevření další pozice?

Ano, uvažujeme. Je to běh na dlouhou trať, ale uvažujeme. Jsme mezinárodní firma a v takovém rozsahu není dlouhodobě udržitelné externí řešení.

Pomalu se dostáváme k náboru talentů a k pozici webmastera, která je u vás v tuto chvíli otevřená. Řekněte nám, jaké pracovní prostředí je vám blízké, jaké požadavky máte na lidi ve vašem týmu? Respektive jak vypadá tým, se kterým se vám dobře pracuje?

Začínali jsme ve čtyřech lidech, momentálně je nás v týmu Milvai již osm plus internetový tým, takže kolem patnácti lidí a stále rosteme. Celkově má Tarsago Česká republika kolem šedesáti zaměstnanců. Jsme tu malý tým, proto je pro nás hodně důležité, aby člověk, který k nám přijde, zapadl a byl sympatický i ostatním. Sedíme v jedné části open spacu a neustále spolu komunikujeme. Přestože jsme každý jiný, jsme rádi spolu a naše pracovní prostředí je hodně neformální. Nejsme žádný korporát a často se spolu hodně zasmějeme. To je pro mě blízké pracovní prostředí a daří se mi ho vytvářet. Ve zkratce –  vždy hledáme pohodáře, který bude v pohodě. 🙂

Jak vypadá profil ideálního kandidáta charakterově? Hledáte pouze zkušené zaměstnance nebo máte prostor i pro absolventy?

Osobnostně v ideálním případě přátelská, komunikativní, „easy going” osoba. Dále by měla  být flexibilní, adaptabilní, týmový hráč apod. Co se týče zkušeností, to je strašně individuální a záleží na dané pozici. Takže kromě základů je samozřejmě důležité, aby měl zájem o projekt Milvai, aby to viděl jako zajímavou příležitost a vnímal svou práci jako výzvu. My jsme schopni předat lidem své znalosti, takže důležitá je schopnost učit se novým věcem, naše know-how už jim předáme. Tudíž absolventi ano, ale je to určitě o té chemii, o tom jak si vzájemně sedneme. Záleží na dané pozici, ale dáváme velký prostor seberozvoji a kreativitě.

Jak je to u vás s kariérním růstem?

Například pozice webmastera, kterou hledáme, poptáváme proto, že ten současný kariérně vyrostl a bude součástí internetového týmu Tarsaga. Zaškolí nám nového webmastera a částečně nám bude k dispozici, takže v tomto směru posílíme. Jsou tu velké možnosti. Vždy toho člověka během jeho práce sleduji, v čem je nejlepší a tomu se pak může věnovat. Dávám zde příležitost k seberozvoji.

Fungují u vás vzdělávací programy pro zaměstnance?

Naší výhodou je, že jsme schopni v tomto směru hodně udělat „in house”, ale přesto se snažíme naše zaměstnance na školení zasílat. Příkladem může být naše copywriterka, kterou pravidelně posíláme na CopyCamp. Máme také členství v APEKu i ADMEZu, asociace pořádající různé semináře a konference. Nyní bychom rádi poslali více lidí na školení Google Analytics. Tyhle věci tedy řešíme a rozpočet na ně rozhodně máme.

Můžete nám říci, jaké benefity pro zaměstnance Milvai nabízí?

Určitě, těšit se u nás mohou na stravenky ve zkušební době, MultiSport kartu, nadstandradní zdravotnickou péči, příspěvek na penzijní připojištění, týden dovolené navíc a nezanedbatelná je také zaměstnanecká sleva 20 % na naše produkty. Samozřejmostí je skvělá parta lidí v krásných kancelářích v Karlíně, skvělá šéfka, zimní zahrada, prostě je tu s námi sranda.

Velkým tématem je dnes home office jako součást benefitů pro zaměstnance a to především v oblasti ecommerce. Jak je to u vás s poměrem práce v kanceláři a na home office?

Určitě jsme tomu do jisté míry otevření, pokud je někdo na začátku nějaké nemoci, není úplně v pořádku nebo si potřebuje něco zařídit, je home office samozřejmostí. Jsme vůči tomu flexibilní. Ale tím, že jsme tu malý, mladý tým, potřebuji tu ty lidi mít a oni potřebují mě. Prozatím to tedy není, že bychom měli HO každý pátek, ale do budoucna to zvažujeme. Sama mám takové zkušenosti, že pokud člověk pracuje například z kavárny, je to hodně osvěžující a člověka napadají nové myšlenky, je více kreativní. Je to o tom, nastavit si správně komunikaci. Máme v týmu člověka, který je v zimě zároveň instruktorem na lyžích, takže pokud zrovna potřebuje odjet, ale domluvíme se, že bude částečně k dispozici, tak to není problém. Samozřejmě také záleží na plánu, který máme, pokud třeba nespouštíme nové kampaně.

Hovořili jsme o lidech, které si vybíráte do týmu a o chemii, která musí mezi lidmi fungovat. Udržujete si v práci čistě profesionální vztahy nebo spíše neformální, zajdete se svými kolegy na pivo? Zažila jste už teambuilding a jak probíhal?

Musím říci, že jsme dobrý tým, když má někdo narozeniny, dáváme si dárky, jdeme všichni na pivo, rádi chodíme na společné obědy. Začali jsme se také dohromady učit polsky. Váhala jsem, zdali do toho můj tým zapojit, ale polština je jednoduchá a je to příležitost, jak se o něco obohatit. A teambuilding? To je správná otázka. Absolvovali jsme ho před čtrnácti dny v Klášterním pivovaru Strahov, kde jsme točili pivo na čas, měli jsme ochutnávku a další úkoly. Myslím, že nás to určitě stmelilo.

Na začátku jsme avízovali, že hledáte webmastera. Jak by měl vypadat ideální kandidát – osobnost vs. pracovní zkušenosti?

Obrovské zkušenosti pro nás nejsou důležité, nehledáme seniorního člověka, takového člověka již máme. Rádi bychom, aby měl základy HTML, jQuery, CSS, PHP a měl by mít zájem se učit novým věcem. My mu nabízíme možnost rychlého vývoje, možnost podílet se na mezinárodním projektu, což pro něj může být hodně zajímavé.

Jaké zajímavé projekty tedy bude řešit?

Tato pozice je v současnou chvíli hodně technická, já bych jí ale do budoucna ráda odlehčila. Ve vzduchu nám visí pozice Magento developera. V současnou chvíli by měl na starosti optimalizaci feedů, Google Analytics a měl by se seznámit s projektem. Dále bude pomáhat s přípravou spuštění tohoto projektu i v dalších zemích, to znamená práci v mezinárodním prostředí. Může se podílet na spuštění redesignu webu. Nudit se u nás rozhodně nebude. Bylo by skvělé, kdyby se ten člověk dokázal podívat na celou situaci shora a sám byl schopen říci, co můžeme udělat jinak a lépe. Má tu stoprocentní prostor pro realizaci, toho my se nebojíme. A to je tu ve všech pozicích, které máme. Sleduji, v čem je ten člověk dobrý, na co se chce zaměřit, v čem se chce rozvíjet a v tom ho maximálně podporujeme.

Máte nějakou „message” na závěr?

Vzkaz do pléna je, že jsme tým lidí nadšených do Milvai a hledáme další takové, kteří to s námi budou chtít posunout zase dál.

Petra Brabencová

Petra má zkušenosti z marketingu, blízká je jí ale také oblast lifestylu a designu. Své nápady a dovednosti nyní využívá ke koordinaci eventů a při tvorbě obsahu nejen na poli vzdělávání.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Povinné položky označeny *.